VDR 6010

Thule Lee

VDR 2498Kogu teadliku elu olen arendanud oma võimeid. Tegelen riituste, loitsu, märkide vaatamise ja ravitsemisega. Vaatan maailma läbi taju ja tunnetuse. Iga märk on minu jaoks enne - kui elada pidevalt riituste ja ennete maailmas, siis saab olla iseenda ja maailmaga kooskõlas. Elan metsas, kaugel inimestest. Vaikuses, pimeduses ja loomulikus vabaduses.

Olen õppinud Tartu Ülikooli arstiteaduskonnas ravi erialal kolm aastat. Rebisin end lahti akadeemilisest õppimisest, võtsin selle teadmisena kaasa ja tulin oma juurte juurde, kus ma ka tegelikult kogu aeg olin.

Iseseisvalt täiendan end pidevalt inimpsüühika saladuste uurimisega. Mulle meeldib luua uusi psühhotehnikaid ja praktilisi harjutusi. Otsin võimalusi, kuidas väga sügavalt lõõgastuda, kuidas pääseda ligi oma alateadvusele ja veel varjul olevatele võimetele. Elan teadmises, et täna on esimene päev mu allesjäänud elust. Kui olen juba ärganud, siis päeva juhin ise. Elan jooga ja tantra elulaadis, kus valikud ja mustrid mu ümber on olulised.

Elutee

3. jaanuar 1972 oli aeg, kus tulin siia maailma

1973 Kevadel hoidis mind 86-aastane Papi-Eints, kes alati hämaras aknast minuga välja vaadates rääkis mulle lugusid nõidadest, haldjatest, suurest päikesest ja imeilusast helesinisest udust.

1975 Suvel kogesin esimest korda surma puudutust. Tajusin, et ainult ise saab asju muuta ja ainult ise peab teadvel ja valvel olema. Sellest hetkest sai surm minu ainukeseks sõbraks elus, kes istub mu vasakul õlal. Minuga koos käies võib märgata, kuidas ma hoian oma vasaku õla inimtühjana. Sellest ajast tajusin ka teadlikumalt rohkem oma ja maailma olemust, märkasin märke ja tundsin taimi.

1978 Hakkasin ennustama lasteaias kaartidega

1986 Tegin esimest korda Enn Loo raamatu järgi joogat

1988 Käisin Pamiiri mägedes. Seal sai selgeks, et tajun ümbrust hoopis teistmoodi ja mu käed masseerivad ravivalt. Sealt sai alguse ka inimeste teadlikum vaatamine ja teravustasid nägemused.

1990 Astusin Tartu Ülikooli arstiteaduskonda, õppisin seal kolm aastat Seejärel võtsin omandatud teadmised ja asusin oma juurte juurde. Olen oma valikuga ja vabadusega rahul. Ravisin teadlikult esimest korda inimest, kellel oli maovähk - ta elab siiani. Inimesed hakkasid mind kutsuma Leesoja nõiaks. Alustasin riitustega ning kogesin, mis peab olema, et midagi maailmas muutuks.

1995 Tajusin sidet ruunidega, kes on mul senini saatjaks

1996 Hakkasin teadlikumalt ja järjepidevalt tegelema joogapraktikaga, sellest ajast algas ka tantristlik elukäsitlus. Alustasime psühholoogilisi, taju-, jooga- ja tantristlikke laagreid, lisaks ka tantristlikud riitused.

1997 Alustasin pimeda ruumi tehnikaga

1998 Õppisin erinevatel massaažikursustel. Parimateks pean vene klassikalist massaaži, champi ehk India peamassaaži ja lomi-lomi Kahunade õpetust. Sellest aastast saadik olen tegelenud erinevate käsitööharudega: keraamika, klaas, vaibakudumine, tikkimine, sepa- ja kivitöö

Siis algas aeg, mida ma pole enam üles märkinud. See pole ka oluline, sest ma pidevalt liigun, leiutan ja avastan, kuidas saaks veel paremini ja täiuslikumalt. On aegu, kus mind pole maailma jaoks olemas. Siin, Leesoja metsade keskel, on minu maailm. Kõik mulle hetkel vajalik on Leesojal olemas - päike ja kuu tõusevad alati metsa tagant. Alati võib siia tulla see, kes siia sobib. Olgu need siis lilled, tajud või inimloomad. Olen täheldanud, et minu kõrval tunnevad hästi end need, kes ei karda iseennast. Tähtis on vaid see, et kes tuleb, leiaks endale koha, arendaks ennast, hooliks elust, surmast, naudingutest...

Erik Grünberg

VDR 7354Idamaine sisemussepürgiv laad on mulle mõistetavam, kui Läänepärane välist genereeriv. Püüan välja arendada tugevatoimelisi psühhotehnoloogiaid ning kaardistada inimese alateadvuslikku maastikku. Arvan, et klassikalist joogat saab praktiseerida vaid väljapool ühiskonda (erakuna). Vastupidi suhtub B. K. S. Iyengar - Hatha jooga aitab kaasaja inimesel vähendada stressi ja suurendada vastupanuvõimet. Kõik sõltub eesmärkidest. Küll aga saab sootsiumis viibides tegeleda tantristliku joogaga.

Maailmavaade

Kuna objektiivne arusaam ümbritsevast jääb vaevalt elektronmikroskoobiga katsutavasse väiksusesse ja teekond maailma juurteni pole kaugeltki saavutatud, on sügavaim pilt oletatav, kuigi see on analüütilis-loogiline. Austan elu omadust - "arengutungi" ning selle olulisteks põhjusteks on loovus ja vabaduse tung. Iga tervik, elus või eluta, on ümbritsevas nagu eksperiment lõplikus keskkonnas, mille võrgustik võib anda lõpmata arvu omavahelisi sidemeid. Või nagu vaba või juhuslik kombinatsioon, mis moodustub kindlast võimalikust, kuid väga suurest juhuste hulgast. Paratamatult peab antud juhus millalgi aset leidma, kui lähtuda ajast.

Iga üksik teadvus interakteerub keskkonnaga seniteatust enamatel viisidel. Sõltuvalt teadvuse tüübist ja suundumusest kujuneb "dialoog kõiksusega" introvertseks ja täpseks, näiteks osakeste füüsika, standardmudel jm. Teisel juhul ekstrovertseks ja hingestatuks nagu näiteks uskudes kõrgemasse jõusse, isikustatuna või isikustamata, ühtsuses või paljususes. Võib olla ka mõni muu nägemus, näiteks kõiksus, kui "eluenergiameri". Maailma kirjelduse teisenemine, üleminek ühest teise, põhineb olulistel muutustel alateadvuse maastikus. Kõik väliste sündmuste toimed ja nende emotsionaalsed peegeldused (sügav kurbus, valu, frustratsioon, nauding jms) on põhimõtteliselt esilekutsutavad, toimides (sisekaemuslikult) alateadvuse süvastruktuuridele.

Minu maailmavaadet on tugevasti mõjutanud klassikalised loodusteadused ja kvantfüüsika, lisaks ettekujutus nn fundamentaalsest foonist "keev vaakum", kašmiiri tantrism, kaula šaktism, zen-budism, katsed ühendada Ida -ja Lääne mõttelaadi (K.Wilberi Suur Olemise ahel) ja süvaökoloogia. 

Igapäevaelus olen looduslaps. Vajan puhast õhku, vett, ürgset seksi ning uusi meelelisi ja vaimseid kogemusi ümbritseva kohta. Kui keegi küsib: ''Kuhu jääb armastus?'' – sinna kuhu sõnad ei ulatu. Veel üks kompromissitu tingimus: lõpmatu ja katkematu vabadus. Lisaks alateadlikele otsingutele on mu hinges ka aiandus(eriti jaapanipärane) ja suhtlemine looduskeskkonnaga, Avesta astroloogia, rituaalne teejoomine, sepatöö, alpinism, Hatha-, Radža-, Kundalini-, Laia- ja Tantra jooga, šhaktistlik tantra ja seksuaalsed tehnikad, Idamaade filosoofia (eriti Kašmiiri Tantra), spetsiifiline muusika (etno, eriti India, Hiina, Jaapani, raskemetall, kaootiline muusika) ja pimedus.

ELUTEE

5. september 1966 sünd

1981 Alustasin tegelemist Hatha joogaga

1984-1985 Läbisin Volgogradi tuukrikooli, omandades 2. klassi tuukri kutse

1987 Lõpetasin Tartu Meditsiinikooli massaaži kursuse, juhendaja Reet Adamsoo

1988 Alustasin tegelemist tantristliku elukäsitlusega

1989 Alustasin tegelemist kevadiste näljamatkade korraldamisega (5-7 näljapäeva, psühhofüüsilised treeningud, toimetulek metsikus looduses)

1993 Alustasin tegelemist Avesta astroloogiaga (Pavel P. Globa)

1996 Alustasin psühholoogilis-sportlikke laagrite juhendamist ja läbiviimist, juhendanu tantristlikke seminare, joogalaagreid

1997 Iga-aastase pimeduse meditatsiooni algus (alates viiest päevast, sensoorse deprivatsiooni tüüpi tehnika)

2000 Astelpajukasvanduse algus

2000 Lõpetasin Tartu Ülikooli Arstiteaduskonna proviisorina, magistrikraad farmaatsia erialal

2002 Alustasin Tõstamaa Rahvamaja ja Saulepi Seltsimaja joogatreenerina

2005 Lõpetasin Vana-Vigala Tööstus- ja teeninduskooli sepa-kiviraiduri erialal, omistades Rahvakunsti- ja käsitöömeistri 2. tiitli sepatöö alal. 

Lisaks paljud joogaalased kursused

 

Juba päris algusest on mind tõmmanud meele sügavused. Sealhulgas ka see, mis jääb väljapoole inimmõistuse maastikku ja tavatunnete tundmist. Argipäeva katuses on praod, millest hõljub vabaduse, ihade ja kirgastumise valgust. Soovides kõigile avaruse puudutust.